Thursday, March 31, 2011

Encounters


73*54 cm
相遇 Encounter 73 x 54 cm.

A typical Santacana´s Conceptual Figurative style of work, it was initiated in the U.S.

and keeps a definite American flavor. Work in which we do not know very well who is the protagonist? Is it the viewer or the portrait depicted?

The portrait character emerges from the frame and is becoming present. The background is blurred to emphasize the surprise and dialogue between the two: the visitor and the portrait.

This painting tells us about the vital impact of how a work of art can have on a person at a given moment. Santacana has managed to synthesize a Picasso portrait that is exhibiting in the Metropolitan Museum of New York by maintaining its expressive power and giving it a new dimension: the dialogue between a work of art and its recipients.

Típico del estilo figurativo conceptual de Santacana, fue pintada a su regreso de EEUU y guarda en su tematica y factura un indudable sabor americano. Obra en la que no se sabe muy bien quien es el protagonista, si el visitante o el cuadro que observa. El personaje del cuadro emerge de el y se impone a un primer plano de la realidad. El fondo se diluye para reflejar la sorpresa y el dialogo entre ambos: visitante y retrato. Narra el impacto vital que una obra de arte puede ejercer sobre una persona en un momento dado. Santacana ha sabido sintetizar el retrato que pinto Picasso y se guarda en el “Metropolitan” de Nueva York, conservando su fuerza expresiva y situandolo en un nueva dimension: la del dialogo de la obra de arte y sus destinatarios.


沈拉蒙典型的象徵概念風格,在他於美國歸來時完成,保留了它的主題及明確的美國風味。在這作品中看不出誰是主角,是觀賞者還是被觀賞的畫?

畫中的人物顯露了現實的前景。背景轉淡反映驚訝之情與兩者間的對話:

觀賞者與肖像畫。一個藝術作品可以在當下給人生活的衝擊。

沈拉蒙運用了紐約『大都會』博物館所收藏的作品:畢卡索的一幅肖像畫,

保存了表現力並賦予它一個新的意義,一個藝術作品與觀賞者之間的對談。


No comments:

Post a Comment